BLOG: Tiden flyver afsted når man har det sjovt…

09-08-2019 15:00, af Charlotte Laursen

Så er vores bloggere klar igen oven på sommeren. Den første i rækken er Charlotte Laursen. Nyd hendes gode indlæg

Copyright Ridehesten.com
Et bid i huens skygge står for evigt venskab. Privatfoto

Det er rigtigt, hvad man siger. Tiden flyver afsted, når man har det sjovt. Sådan har jeg hvert fald haft det på det seneste, og selvom jeg ikke synes, at det er vildt mange måneder siden, at jeg sidst har haft æren af at blogge for jer, så er det godt nok helt vildt, hvor mange ting der er sket siden sidst. Tilbage i juni måned kunne jeg fejre min 20-års fødselsdag, og dagen derefter fik jeg min røde hue og kunne kalde mig student. Sikke en fest det var, og det blev nydt, men jeg måtte også hurtigt vende tilbage til virkeligheden. Hundecenteret, som jeg efterhånden har arbejdet rigtig længe på at etablere, fik ENDELIG sine sidste tilladelser, og derfor gik det pludselig stærkt med at få smøget ærmerne op og gjort det sidste færdigt. Med arbejde fra morgen til aften og mere til blev det muligt for os, at slå Hundecenterets døre op d. 3. juli, og hold nu op, sikke en fantastiske oplevelse det har været. Vi er blevet taget imod med så meget positivitet, og interessen for vores vision om at skabe anderledes type hundepension har været enorm. Vi har efterhånden allerede haft en del hunde igennem, og jeg har nydt at lære hver og en at kende. Det er skønt at se, hvordan vores indretning af stedet har virket, og hvilken ro det har givet blandt hundene. Ligeledes er det skønt, at det mærkes som om, at vi gør en forskel hos vores kunder, og de derfor kan holde ferie med ro i sindet. I går havde vi nogle kunder, som skulle have sit andet besøg her hos os, og selvom Wilma og Valde som hundene hedder, kun har besøgt os en gang før, så var de ellevilde, da de så os igen, det kan man da ikke blive andet end lykkelig over. Størstedelen af min tid bruger jeg altså lige nu på at arbejde på min titel som selvstændig, mens jeg venter på at skulle starte på jurastudiet d. 1. september.

Vores egne hunde er der dog også stadig rigelig tid til, og de nyder at byde alle vores nye gæster velkommen. De har fundet ud af, at det betyder nye legekammerater og endnu flere gåture. Træningsmæssigt bliver dog ikke til så meget, fordi det har været så varmt, men så tager vi hellere en tur til stranden med dem sidst på aftenen, det nyder de. Udstillingssæsonen har vi selvfølgelig også mærket en del til, og generelt har den givet gode resultater. Mest begejstret er jeg dog over Daryas resultat søndag i Vejen. Hun blev nemlig bedste junior med j.cert og crufts kvalifikation. Så nu skal der planlægges, så der kan blive fremvist en dansk ruhåret hønsehund på crufts, en drøm jeg har haft i mange år.

Dette var alt for mig i den omgang. Jeg håber i alle har haft en rigtig god sommer og husker at nyde det der er tilbage af den i fællesskab med jeres firbenede venner.

Læs også

BLOG: Årets rallyhund 2019

22-11-2019 12:00, af Kimmie Wolsted

Lørdag den 9/11 stod den på årets hund i rally. Min mor og jeg var taget afsted fredag, så vi var klar til selve dagen

BLOG: Udstilling Herning

15-11-2019 12:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Weekenden, d. 2/11-3/11, blev brugt på hundeudstilling i Herning, i hvert fald for mit vedkommende

BLOG: Mine skønne vovser

25-10-2019 08:22, af Kimmie Wolsted

Kimmie er ikke længere den eneste teenager i huset. Hendes border collie er også blevet teenager, og det skal resten af huset lige vænne sig til

Kennelejer og gymnasieelev

06-10-2017 12:37, af Astrid Gerd Holtet

Charlotte Laursen er vokset op med ruhårede hønsehunde. I foråret overtog hun sin farfars kennel, og blev dermed kennelejer i en alder af kun atten år

BLOG: Skarø prøven del 1

22-03-2019 15:00, af Charlotte Laursen

Vi bringer her Charlotte Laursens første blogindlæg om Skarø Prøven. Fortsættelse følger i næste uge

BLOG: Mit sted

18-01-2019 15:24, af Charlotte Laursen

Det er blevet Charlotte Laursens tur til at blogge for hunden.dk igen. Og man må sige, at hun leverer en rørende og dejlig tekst, som alle kan bruge. 

BLOG: Titlerne til side

03-05-2019 15:01, af Charlotte Laursen

Godeftermiddag til alle Hunden.dk’s læsere. En ny måned er begyndt, og det er igen blevet min tur til at blogge for jer.

BLOG: Open for business

22-02-2019 15:00, af Charlotte Laursen

Hej igen til HUNDEN.dk’s læsere, så er det igen blevet min tur til at fortælle jer lidt om, hvad jeg går og laver, og der er sket en del siden sidst

BLOG: Træning, træning, træning og seje farfar

07-09-2019 12:00, af Charlotte Laursen

Charlotte Laursen har travlt med træning, studie og arbejde. Heldigvis har hun ikke for travlt til at hylde sin kære farfar

BLOG: Mit hundeår 2018

28-12-2018 15:06, af Charlotte Laursen

Dagens blogger er Charlotte Laursen, og hun fortæller om et indholdsrigt år med op- og nedture

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Nathalie bidt, da hun luftede hund

09-12-2019 08:38, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

30. november gik Nathalie Sandra Brandt tur med sin hund i en hundeskov. Det endte dog rigtig galt

Er den mystiske norske hundesyge virkelig mystisk?

09-12-2019 12:00, af Anne Orholt og Bjarke Kirkegaard Nielsen

Eller har vi blot oplevet en stigning i sædvanlige sæsonbetonede symptomer? Angsten for det uforklarlige spredte i sensommeren panik, ikke bare i Norge men også blandt danske hundeejere og i store dele af resten af hundeverdenen, da 43 hunde døde, og yderligere 207 blev syge af uforklarlig blodig diarré og opkast. Læs, hvad der er fake news og fakta i historien om den norske hundesygdom

Sikke mange hvalpe

08-12-2019 09:28, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I England har en hund fået 21 hvalpe, hvilket er verdensrekord ved naturlig fødsel

Smertefuld forsnævring i rygraden

08-12-2019 13:10, af Astrid Gerd Holtet

Store midaldrende hunde er i særlig risiko for at udvikle lumbosacral stenose – en tilstand, der giver et tryk på rygmarven i lændeområdet, og som kan være forbundet med udtalt smerteegene

HUSK DET NU: Hundeposer er skrald

02-12-2019 12:57, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Flere og flere læsere har gjort os opmærksomme på, at hundeposer i stigende grad bliver efterladt i naturen. Nu vil Miljøstyrelsen også gøre noget ved problemet

 

Forskning: Min hund forstår mig

05-12-2019 15:32, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Et nyt studie viser, at hunde kan kende forskel på ord, der næsten lyder ens, skriver New Scientist

Når hundens øre skal dryppes

07-12-2019 15:39, af Astrid Gerd Holtet

Hvordan giver man øredråber til sin hund? Her får du 4 gode råd, der kan hjælpe

Hvorfor skinner hundens øjne i mørket?

04-12-2019 15:00, af Astrid Gerd Holtet

Hundes øjne kan reflektere lyset. Det gør dem bedre til at se, når der ikke er meget lys, og får deres øjne til at skinne, når man lyser på dem i mørket

Sådan undgår din hund dårlig mave