Hjælp en ulykkelig hundeejer

11-03-2020 08:19, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi har modtaget en mail fra en læser, som søger hjælp. Vi tænker naturligvis, at vores læsere vil have nogle gode råd

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

Lisbeth har sendt os en mail, hvor hun beder om et godt råd. Hendes hund er for tredje gang blevet overfaldet af en anden hund, og nu er den rigtig utryg ved at komme ud. Hvad skal hun gøre for at give den trygheden tilbage?

I får hendes mail her

Min hanhund Jones er for tredje gang blevet overfaldet af en hund. Jones er en blanding af husky-bordercollie og samojede. Han har altid været en meget sensitiv følsom hund, og kan ikke så godt lide andre hanhunde. Han så RØDT når vi mødte dem. Dog havde jeg langt om længe fået ham beroliget, når vi mødte andre hanhunde.

Søndag bliver han og jeg så rigtigt forskrækkede, da en cocker spaniel uden vi havde hørt den, kom løbende bag ved os og gik direkte til angreb på Jones.

Det var meget voldsomt, så flere folk, som så det, kom over til os bagefter for at se om min hund var ok. Det var en teenagedreng, som kom og tog sin hund, efter jeg blev nød til at tage fat i Jones’ nakkeskind, så drengen kunne tage sin vildt gale hund.

Nu kommer mit spørgsmål så. Efter den grimme episode i søndags, er Jones blevet ENDNU MERE på vagt over ALLE hunde. Han føler sig meget meget utryg når vi møder andre hunde. Han virker så forvirret og ødelagt efter det i søndags.

Er der på nogen måde jeg kan når jeg går ture med ham,få ham til at føle sig TRYG igen????

Hans selvtillid som jeg har arbejdet hårdt med, siden han blev overfaldet en anden gang, var langt om længe god, men nu er han desværre endnu mere utryg, end jeg nogensinde har set ham før. Han er ca. fire og et halvt år gammel.

Håber, I evt. kan hjælpe med at give mig nogle gode tips til, hvad jeg kan gøre på vores dejlige lange gåture, som vi begge elsker. 

Læs også

Politiet efterlyser hundeejer

20-07-2020 10:07, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Sidste mandag blev en syvårig pige overfaldet af en hund i Taastrup. Politiet har siden efterlyst vidner. Indtil videre uden held

Voldelig hundelufter anholdt

28-05-2020 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En skærmydsel over, om hunde skal føres i snor, endte onsdag aften i et voldeligt overfald i Høng

Overfald: Hundeejer efterlyses

23-05-2020 08:12, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Onsdag blev en togtur ved Ringsted til en rigtig ubehagelig oplevelse for en ejer og hendes hund

 

Fredagsquiz: Hvad ved du om engelsk cocker spaniel

23-02-2018 08:15, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Den engelske cocker spaniel er en smuk hund. Men hvad ved du egentlig om den? Prøv denne uges fredagsquiz. 

Seks gode råd til et godt hundebad

28-01-2019 09:31, af Astrid Gerd Holtet

Den danske vinter byder på meget regn og slud - og dermed også meget mudder. Når hunden kommer hjem efter en lang gåtur, kan en vask derfor være nødvendig. 

Jagthunde i TV2 Frihuset

29-09-2014 08:37, af Tine Luther
Jagt|
I dag, mandag den 29. september, er der jagttræning med cocker spaniels på TV2 Frihuset (programmet genudsendes).

Folk undgår at lufte hund på Islands Brygge

29-06-2020 08:36, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Skrald og især glasskår får hundeejere til at gå udenom Islands Brygge, når de lufter deres hund

270 hunde gik tur på Amager Fælled

29-05-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

270 hunde var samlet på Amager Fælled lørdag, da Agria Dyreforsikring gennemførte “Agria Hundegåtur” for andet år i træk i Danmark. 13.500 kroner blev samlet ind, og pengene går i år til Dyreværnet

Maxi Zoo inviterer på romantisk gåtur

14-02-2020 15:17, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Igen i år kan du sammen med Maxi Zoo komme på en fælles gåtur med hunden

Må min hund spise svampe?

01-08-2017 13:15, af Anne Ekenberg

Du er ude og gå tur med din hund. Lide længere fremme stopper den op, snuser lidt rundt og begynder derefter at gumle på ét eller andet. Du skynder dig hen til den og opdager til din rædsel, at den tygger på en svamp. Spørgsmålet er så, om du skal gå i panik eller ej.

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hund blev bortført i Randers

20-10-2020 11:35, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag blev Camilla-Julie Skov Hansens hund kidnappet foran en Fakta i Randers. Efter længere menneskejagt lykkedes det hende at finde sin hund

Hvilke hunderacer lever længst?

22-10-2020 14:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Når man anskaffer sig en hund, er håbet, at den lever et godt langt liv. Visse hunderacer lever ikke så længe, mens andre har gode muligheder for at fejre indtil flere tocifrede fødselsdage. Så er man til en langsigtet hunderelation, kan det godt betale sig at gå efter en hunderace der, statistisk set, lever over 10 år

Efterlyser schæferhvalps ejer

27-10-2020 15:20, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Østjyllands Politi leder efter ejerne af en schæferhvalp 

Restriktioner og hundesport

25-10-2020 10:01, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Fredagens pressemøde bød på nye restriktioner, som naturligvis også har konsekvenser for hundesporten. Her får du DKK’s overblik

Hundehvalp muligvis stjålet i Nees

26-10-2020 12:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Onsdag forsvandt hundehvalpen Bella på 10 uger fra byen Nees syd for Lemvig. Meget tyder på, at hvalpen er stjålet

Kennelhoste hos hunde

30-09-2019 12:00, af Astrid Gerd Holtet

Vådt og koldt vejr giver kennelhosten ideelle betingelser – men hvad er kennelhoste, og hvad skal du holde øje med?

BLOG: Var det egentlig så forfærdelig en fødsel?

22-10-2020 19:00, af Susanne Møller Randeris

- når man får oplevelsen lidt på afstand, var det måske ikke helt så slemt

Hunde forgiftet i Næstved