Kvinde genforenet med hund fra barndommen

06-02-2018 15:32, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Mange hundeejere har nok haft en hund som barn, de drømmer om at blive genforenet med. For amerikanske Nicole Grimes gik drømmen i opfyldelse ved en tilfældighed

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

Da Nicole Grimes var ti år, var hendes største ønske at få sig en hundehvalp. På den måde adskilte hun sig ikke fra størstedelen af børn på hendes alder.

En dag valgte Nicoles bedstemor at overraske hende.

– Min mor hentede mig fra skole, og da vi kom hjem, sad min bedstemor med den sødeste lille hundehvalp med en lyserød sløjfe i håret, fortæller Nicole Grimes til CBS Pittsburgh.

Nicole Grimes faldt øjeblikkeligt for den charmerende hvalp, Chloe, som var et mix af en pomeranian og en puddel. Glæden varede dog kun fire år.

– Min far havde fået et nyt arbejde, hvor han skulle arbejde hjemme, og Chloe larmede meget, da den var mindre, fortæller Nicole Grimes.

Derfor blev den smukke hund afleveret på Washington Area Humane Society, som er et center for hjemløse og misrøgtede dyr. Håbet var, at Chloe ville finde sig et nyt og kærligt hjem inden længe.

Den dengang 14-årige Nicole var naturligvis knust over at skulle sige farvel til sin elskede hund, som dog fyldte mindre og mindre i bevidstheden, som årene gik.

Gensynet
Otte år senere dukkede hunden igen op i Nicoles bevidsthed, da hun ser et opslag på Facebook fra en af hendes venner.

– Hun forsøgte at finde et hjem til en ældre hund. Jeg kiggede på billedet og syntes hunden lignede Chloe. Jeg opdagede, at denne hund også hed Chloe, og tænte, at det var da mærkeligt, lyder det fra Nicole Grimes.

Nicole endte med at få hunden, og den klikkede med det samme med familien. Nicoles far, Mark Bush, bemærkede det også.

– Vi tog den med ud på badeværelset, hvor den begyndte at gå i cirkler. Det gjorde den gamle Chloe også, fortæller han.

Tegnene blev flere og flere, men familien ville gerne være helt sikre på, om hunden nu virkelig også var gode gamle Chloe.

Derfor fik de scannet hendes mikrochip.

– Det var hende. Det var simpelthen hunden, jeg havde haft som lille pige, fortæller Nicole Grimes, som er blevet helt overtroisk af oplevelsen.

For hvad var oddsene lige for, at de to skulle blive genforenet?

– Vi tror, det er et tegn fra min bedstemor, der gav mig Chloe, da jeg var lille. Min bedstemor døde for tre år siden, og jeg er sikker på, det er hende, der har været på spil, siger Nicole Grimes.

 

Læs også

Hellere hunden end husbonden

01-02-2018 15:18, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ny undersøgelse viser, at mere end en tredjedel af kæledyrsejerne, foretrækker deres kæledyr frem for partneren

Hvorfor elsker din hund dig

28-11-2019 12:02, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I en ny bog gør psykolog Clive Wynne rede for, hvorfor hunde er så kærlige over for mennesker. Hans konklusion vil måske overraske nogen

Hvor hundegal er du

27-08-2018 14:35, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi er simpelthen vilde med folk, der gør lidt ekstra ud af deres kærlighed til hunde. Hvad gør du?

Ny slags is til hunde

29-07-2017 16:02, af Anne Ekenberg

Katja Zweidorff har altid elsket dyr og i særdeleshed hunde. Det var hendes store kærlighed til de firbenede venner, der i foråret fik hende til at kaste sig ud i et nyt eventyr som dansk importør af Hugo & Celine – Ice Cream for Dogs.

- Han friede på hundeudstilling

06-11-2017 14:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Mike og Gina glemmer aldrig dette års hundeudstilling i Herning. Til søndagens racebedømmelse af boxer gik Mike på knæ til præmieoverrækkelsen, og Gina sagde ja 

Hvordan elsker din hund dig?

23-01-2018 15:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ens egen hund er selvfølgelig altid den bedste, og man elsker den meget højt. Men er kærligheden egentlig gengældt, og hvordan viser hunden, at den elsker en?

Kærlighed til hunde går mindst 14000 år tilbage

14-02-2018 15:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Båndet mellem hund og menneske er ikke nyt. Hollandsk dyrlæge finder tegn på, at kærligheden mellem menneske og hund også fandtes i stenalderen

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

HUSK DET NU: Hundeposer er skrald

02-12-2019 12:57, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Flere og flere læsere har gjort os opmærksomme på, at hundeposer i stigende grad bliver efterladt i naturen. Nu vil Miljøstyrelsen også gøre noget ved problemet

 

Hundedyr! Sådan holder du udgifterne til hunden på et minimum

02-12-2019 09:22, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Mange danskere har en hund stående øverst på ønskelisten. Men hvis du lever med et stramt budget, kan det være svært at udvide familien. Her får du 5 gode råd til, hvordan du kan holde udgifterne til en ny hund på et minimum

Gammel hvalp kan være et missing link

29-11-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En 18.000 år gammel hvalp er fundet i Sibirien. Indtil videre har man ikke kunnet fastslå, om det er en ulv eller en hund

Sikke mange hvalpe

08-12-2019 09:28, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I England har en hund fået 21 hvalpe, hvilket er verdensrekord ved naturlig fødsel

Linseluksation kan ende i blindhed

02-12-2019 15:00, af Astrid Holtet

Hvis linsen i hundens øje rykker sig fra sin normale placering, kan det ende i blindhed

Hvorfor elsker din hund dig

28-11-2019 12:02, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I en ny bog gør psykolog Clive Wynne rede for, hvorfor hunde er så kærlige over for mennesker. Hans konklusion vil måske overraske nogen

Forskning: Min hund forstår mig

05-12-2019 15:32, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Et nyt studie viser, at hunde kan kende forskel på ord, der næsten lyder ens, skriver New Scientist

Genial hundejulekalender

29-11-2019 08:11, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Johanna Allanach har i samarbejde med Hurtta kreeret en julekalender, som nok skal få hundefolket til at glæde sig

Avlen har ændret på hundenes hjernestruktur

01-12-2019 08:52, af Astrid Gerd Holtet

Ny forskning viser tydelige neuroanatomiske raceforskelle i hundes hjerner, og forskellene har betydning for racernes adfærd og karaktertræk

Hvorfor skinner hundens øjne i mørket?

04-12-2019 15:00, af Astrid Gerd Holtet

Hundes øjne kan reflektere lyset. Det gør dem bedre til at se, når der ikke er meget lys, og får deres øjne til at skinne, når man lyser på dem i mørket