BLOG: En tur til Vejen

28-06-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted har skrevet et fint blogindlæg om hendes oplevelser med rally ved udstillingen i Vejen

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Fredag den 21. juni tog mine forældre og jeg til Vejen til officielle rallyprøver som også talte til årets hund.

Vi skulle med færgen kl. 6.30. Sejlturen gik fint, og vi kom i land til tiden. Vi stoppede ved Knudshoved for at lufte hunde. Ellers gik turen direkte mod Vejen. Vi kunne ikke sætte telt op før kl. 16, så da vi var kommet til Jylland, gik vi i Kolding Storcenter. Da vi var færdige, passede det med, at vi kunne sætte telt op. Da teltet var sat op, kørte vi til sommerhuset og fik en god søvn.

Lørdag stod vi op og kørte til Vejen. Junior og begynder var de første klasser, så jeg var hurtigt færdig. Den første, jeg skulle op med, var Wupti. Han var lidt overgearet, så vi fik en ommer (-3 point). Derfor endte vi på 97 point og fik en 3. plads. Så var det Gambler. Han gik rigtigt fint. Han havde fokus på mig, og vi gik til 100 point. Vi endte på en 1. plads.

I begynder var jeg oppe med Max. Det var meget varmt og man kunne se, at det påvirkede de andre hunde. Max var derimod ikke påvirket. Han var meget overgearet, og det blev derfor en IB (ikke bestået).

Søndag var det samme rækkefølge. Wupti gik godt. Vi havde et øjeblik, hvor han stenede (kiggede ud på min mor) så vi mistede 1 point. Det gjorde ikke noget, fordi vi endte alligevel på 1. pladsen. Gambler gik også godt. Vi mistede 3 point, men det var min skyld. Han skulle sidde foran mig, men jeg gav ham ikke nok plads, så han satte sig nærmest på skiltet. Vi endte med 97 point og en 2. plads.

Max lavede det samme nummer søndag som lørdag (Han var overgearet). Igen endte det med en IB.

Jeg må finde en måde at få ham ned i gear på, uden at han dør helt.

Yankie var med som tilskuer. Han klarede det så fint. Han hilste fint på både hunde og mennesker, og han sad fint i bur, mens jeg var på banen. Jeg glæder mig til at se, hvad det bliver til med ham.

Efter stævnet er der taget en uges ferie, hvor hundene kan slappe af, men også kommer ud at se noget.

Læs også

BLOG: Husk lige tandbørsten!

18-01-2022 08:26, af Karoline Sidelmann Brinch

Mange af os hundeejere vil gøre næsten alt for, at vores hunde får lange og lykkelige liv. Så hvorfor er det stadig så svært at huske tandbørstningen, selvom manglende tandhygiejne har stor indflydelse på vores hundes livskvalitet

Blog: Min hund: En topatlet - Optimer hundens præstation og undgå skader. Del II: “Nedkøling” og restitution

19-11-2021 08:41, af Karoline Sidelmann Brinch

Til tider glemmer vi, at mange af vores hunde er topatleter, som yder store fysiske præstationer fx til jagt, canicross, agility, mv. Derfor har de brug for vores hjælp til at yde deres bedste og undgå skader. I min seneste blog skrev jeg om vigtigheden af at varme op, når vores sports-hunde skal ud og præstere. I dag skal det handle om tiden efter, hunden har været afsted: Hvordan sikrer vi på bedste vis, at hunden hurtigt kommer sig ovenpå kraftanstrengelserne og restituerer bedst muligt

Blog: Min hund: En topatlet - Optimer hundens præstation og undgå skader. Del I. Opvarmning.

16-10-2021 13:40, af Karoline Sidelmann Brinch

Mange hunde bliver brugt til forskellige typer sport: Agility, lydighed, jagt, cykling, canicross og meget andet. Det stiller krav til hundens fysik – og til tider glemmer vi tobenede vist, at vores hunde faktisk er topatleter, som præsterer på højt niveau. Af og til i mange timer af gangen

BLOG: Dette blev starten på min rally karriere.

01-02-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 4 december 2016 var jeg til mit første rally stævne. Det viste sig ikke at være mit sidste

 

 

BLOG: Yankies første prøve

20-12-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Søndag den 15/12 afholdt min kreds, DKK kreds 8, rallydysten. Her havde jeg besluttet, at Yankie skulle stille op

BLOG: Årets rallyhund 2019

22-11-2019 12:00, af Kimmie Wolsted

Lørdag den 9/11 stod den på årets hund i rally. Min mor og jeg var taget afsted fredag, så vi var klar til selve dagen

BLOG: Til rally i Roskilde

24-05-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Så er det igen blevet Kimmie Wolsteds tur til at blogge for hunden.dk, og som sædvanlig er det spændende læsning

BLOG: Max - en særlig hund

19-04-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Denne uge er det Kimmie Wolsted, der skriver blogindlægget. Hun fortæller om sine oplevelser med hunden Max. Det er et indlæg, som mange kan lære af

BLOG: Mine skønne vovser

25-10-2019 08:22, af Kimmie Wolsted

Kimmie er ikke længere den eneste teenager i huset. Hendes border collie er også blevet teenager, og det skal resten af huset lige vænne sig til

BLOG: DM i rally-lydighed 2019

30-08-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted fortæller i dette flotte blogindlæg om DM i rallylydighed i sidste weekend. Vi kan godt afsøre, at det gik ret godt for hende

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Grøntsager til hunden: Hvad kan den tåle?

12-01-2022 08:53, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Kan hunde spise grøntsager? Mange hunde kan faktisk godt lide grøntsager. Her kan du læse, hvilke grøntsager du kan give din hund, og hvilke der er farlige for den

England: Hund fundet otte år efter at være stjålet

18-01-2022 12:03, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I 2013 blev Cassie, der er en cocker spaniel, stjålet fra sine ejere. Nu er Cassie genforenet med sin familie

Renlighedtræning – 5 gode råd

11-01-2022 14:51, af Astrid Gerd Holtet

Har man fået sig en lille hvalp, skal man igennem renlighedstræning – altså den proces, hvor hvalpen lærer at besørge udenfor. Her er 5 gode råd til træningen!

Hvornår er hundens personlighed færdigudviklet

13-01-2022 14:49, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hundens personlighed er selvsagt en vigtig del af den, men hvornår er den rent faktisk færdigudviklet – hvis den da overhovedet bliver det? Agria Dyreforsikrings hundeekspert giver dig svaret her

Fredagsquiz: Hvad ved du om finsk lapphund

14-01-2022 08:12, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Så er der igen fredagsquiz. Denne gang om den finske lapphund

Hvad gør du hvis din hund spiser rottegift?

17-01-2022 08:00, af Astrid Gerd Holtet

Rotter er uønskede gæster, som blandt andet bekæmpes med gift – og indtager hunden denne gift, kan det være livsfarligt 

 

Så hårdt er livet som hvalpeejer

11-01-2022 12:15, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En hvalp er ikke til at stå for, men man skal altså lige huske, at der er masser af arbejde i at være ejer af en nuttet hvalp

Nye hunderegler på Christiansborg

10-01-2022 08:49, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Må politikerne tage deres hunde med på arbejde? Ja det må de gerne, men hundene må ikke længere løbe uden snor på gangene

Var der overhovedet en ulv?

13-01-2022 08:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Fredag skrev vi om en jagthund, der havde været oppe at slås med en ulv. Men nu tager sagen en ny drejning. Det kan nemlig ikke bevises, at der var en ulv

Dyreværnslov er for uspecifik