BLOG: 2/4 - godkendt

20-05-2019 08:31, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg har skrevet følgende blogindlæg om årets første store agilitykonkurrencer

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Så er de to første udtagelseskonkurrencer til agilitylandsholdet ovre, og der er to endnu. De gik super godt, og jeg er meget meget tilfreds. Den japanske kommende VM dommer var dommer til stævnet i Viborg. I sp3 fik jeg og Saimi vores første springcert. Det var et mega godt løb, hvor det bare sad lige i skabet. Vi havde en lille redning på tredjesidste spring, da hun var lige ved at tage en forkert tunnel, men jeg fik kaldt hende tilbage og vi var fejlfrie. Vi havde generelt nogle rigtig rigtig gode løb, og både Thiana og Saimi hentede landsholdspoint hjem.

Det andet udtagelsesstævne var i Hvalsø sidste weekend. Vi havde nogle rigtig gode løb og hentede flere gode landsholdspoint med hjem. Lige nu ligger Saimi nr. 4 og Thiana nr. 5. De første 10 kommer med til NM (Nordisk mesterskab), som bliver afholdt i Danmark i år, og 4 plus reserve kommer med til VM (Verdens mesterskab), som bliver afholdt i Finland.

For at komme til agility DKK DM, skal man have 8 DM point, og minimum 4 af dem skal være fra agilitybaner, og de fire andre kan både være fra spring og agility. Det er første år nogensinde,  jeg har fået alle 4 agilitypoint med Thiana, før jeg har fået et eneste spring point hende. Som jeg tidligere har fortalt, har jeg været på onlinekursus, og jeg er SÅ glad for, at træningen har hjulpet. Thiana har fået en klart bedre forståelse for balancefeltet, og det er så dejligt at se, når det man har trænet virker.

Jeg glæder mig rigtig meget til de kommende stævner. Jeg elsker, at løbe med mine hunde og være et rigtigt TEAM på banen. Jeg elsker følelsen af, at være på startlinjen sammen med min aller bedste ven. De giver sig altid 100% og lidt mere. Det er den fedeste følelse, når noget man har trænet på så lykkes til konkurrencer.

Tak, fordi I vil følge med her, og jeg ønsker jer en fortsat god dag:)

Læs også

BLOG: Yankies første prøve

20-12-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Søndag den 15/12 afholdt min kreds, DKK kreds 8, rallydysten. Her havde jeg besluttet, at Yankie skulle stille op

BLOG: Årets rallyhund 2019

22-11-2019 12:00, af Kimmie Wolsted

Lørdag den 9/11 stod den på årets hund i rally. Min mor og jeg var taget afsted fredag, så vi var klar til selve dagen

BLOG: Udstilling Herning

15-11-2019 12:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Weekenden, d. 2/11-3/11, blev brugt på hundeudstilling i Herning, i hvert fald for mit vedkommende

BLOG: Min aller bedste ven

21-12-2018 15:00, af Fiona Wennberg

Det er nu blevet Fiona Wennbergs tur til at blogge. Nyd denne fine tekst

BLOG: Mille

08-03-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg fortæller her om sin hund Mille, der ikke længere løber agility, men er en fantastisk hyggehund

Fiona hyldet i sin hjemkommune

12-11-2019 12:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Efter indstilling fra DKK blev Fiona Wennberg i går aftes hyldet sammen med kommunens øvrige unge mestre ved Egedal Kommunes årlige prisfest for frivillige, ildsjæle og mestre

 

BLOG: Snart begynder konkurrencesæsonen

25-01-2019 15:26, af Fiona Wennberg

Denne uge er det Fiona Wennberg, der deler sine fine tanker i vores blog. 

BLOG: Stævnet

05-04-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Vi har modtaget dette fine blogindlæg fra Fiona Wenberg. 

BLOG: En fantastisk sommer

13-09-2019 09:04, af Fiona Wennberg

Danmarksmester Fiona Wennberg skriver her om sine flotte resultater i agility denne sommer

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Annette Dancker: Skulle have taget sagen i egen hånd

22-01-2020 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi har talt med Annette Dancker, der stadig holder modet oppe og håber at få hundene ud i live. Dog fortryder hun, at hun har været for flink fra starten af

7 tegn på demens hos hunde

20-01-2020 08:31, af Astrid Holtet

Demens kan komme snigende og er ikke et ualmindeligt problem hos ældre hunde – men hvad skal man holde øje med? Her får du syv almindelige tegn på demens, som er gode at kende, hvis du har en ældre hund

Dansk Dyrekremering solgt

24-01-2020 15:21, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Skal du fremover have kremeret dit afdøde kæledyr, kan du stadig få det gjort hos Dansk Dyrekremering, som dog nu er købt af Anicura

 

I Sverige får man bøde for løs hund i bil

23-01-2020 09:02, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi har talt med Riksförbundet M Sverige, der er den svenske pendant til FDM, om reglerne for hunde i biler i Sverige

Jubilee: Hundenes grimme ælling

20-01-2020 15:08, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En siberian husky blev droppet af sin opdrætter på grund af dens særprægede udseende. Nu er Jubilee blevet en verdensstjerne på internettet

Er din hunds pels tyk nok til vinteren?

24-01-2020 08:50, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Pynt, pjat eller nødvendigt. Mennesker har brug for overtøj, men gælder det samme for hunde, eller er al overtøjet blot et udtryk for hundeejeres kærlighed til dyremode?

Lodsejer: Hunde må ikke graves ud

20-01-2020 12:08, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi har været i kontakt med Annette Dancker, som i dag har fået en utrolig nedslående besked. Hendes hunde må ikke graves ud

Spansk politi lukker kæmpe illegal kennel