Hvor er Chica

22-11-2019 15:03, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Chica er en rhodesian ridgeback på fire og et halvt år, som forsvandt den 26. oktober. Hendes ejer forsøger desperat at finde hende

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

26. oktober er Janni Ank Mertz ude at gå tur i Nørresundby med hendes hund, Chica, som er en rhodesian ridgeback på fire og et halvt år.

Chica løber lidt rundt, men Janni ser ingen tegn på, at hun vil stikke af fra hende.

– Der er ingen klare tegn på, at hun vil stikke af efter noget vildt. Hun løber rundt som hun plejer, og ruller sig godt nok i noget komøg, hvilket kan være et signal om, at hun vil camouflere sig. Men bagefter følger hun efter mig igen til det sted, vi normalt holder med bilen. Hun snuser stille rundt i buskadset, kigger med rolige bevægelser på mig nogle gange, mens hun lunter rundt få meter fra mig. Lige så stille lunter hun ud af mit synsfelt, og så er hun bare væk. Jeg forsøger naturligvis at kalde på hende, men der sker ikke noget, fortæller Janni Ank Mertz.

Inden der er gået 10 minutter, begynder Janni sin eftersøgning.

– Vi er minimum tre mand og jagthunde den første dag i adskillige timer. Der bliver lagt ting ud med fært af Chica og jeg. Jeg er i kontakt med flere bilister på Kystvejen, men ingen har set hende, fortæller Janni Ank Mertz.

Chica menes at være set fra Hirtshalsmotorvejen den 28. oktober Men siden har ingen set den fine hund.

Læs også

Ridgeback mangler sin ejer

05-07-2021 08:57, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En rhodesian ridgeback har siden i går strejfet rundt på Grærup Strand ved Vejers. Hvor er dens ejere?

Fredagsquiz: Hvad ved du om rhodesian ridgeback

22-02-2019 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Hvor stammer rhodesian ridgeback fra og hvor stor er den egentlig. Det og meget mere kan du få lov at svare på i denne quiz

17 levedygtige hvalpe i ét kuld

21-12-2010 10:37, af Tine Luther
En tysk familie glæder sig i disse uger over et enormt kuld rhodesian ridback-hvalpe

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Grøntsager til hunden: Hvad kan den tåle?

12-01-2022 08:53, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Kan hunde spise grøntsager? Mange hunde kan faktisk godt lide grøntsager. Her kan du læse, hvilke grøntsager du kan give din hund, og hvilke der er farlige for den

England: Hund fundet otte år efter at være stjålet

18-01-2022 12:03, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I 2013 blev Cassie, der er en cocker spaniel, stjålet fra sine ejere. Nu er Cassie genforenet med sin familie

Renlighedtræning – 5 gode råd

11-01-2022 14:51, af Astrid Gerd Holtet

Har man fået sig en lille hvalp, skal man igennem renlighedstræning – altså den proces, hvor hvalpen lærer at besørge udenfor. Her er 5 gode råd til træningen!

Hvornår er hundens personlighed færdigudviklet

13-01-2022 14:49, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hundens personlighed er selvsagt en vigtig del af den, men hvornår er den rent faktisk færdigudviklet – hvis den da overhovedet bliver det? Agria Dyreforsikrings hundeekspert giver dig svaret her

Fredagsquiz: Hvad ved du om finsk lapphund

14-01-2022 08:12, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Så er der igen fredagsquiz. Denne gang om den finske lapphund

Hvad gør du hvis din hund spiser rottegift?

17-01-2022 08:00, af Astrid Gerd Holtet

Rotter er uønskede gæster, som blandt andet bekæmpes med gift – og indtager hunden denne gift, kan det være livsfarligt 

 

Så hårdt er livet som hvalpeejer

11-01-2022 12:15, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En hvalp er ikke til at stå for, men man skal altså lige huske, at der er masser af arbejde i at være ejer af en nuttet hvalp

Nye hunderegler på Christiansborg

10-01-2022 08:49, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Må politikerne tage deres hunde med på arbejde? Ja det må de gerne, men hundene må ikke længere løbe uden snor på gangene

Var der overhovedet en ulv?

13-01-2022 08:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Fredag skrev vi om en jagthund, der havde været oppe at slås med en ulv. Men nu tager sagen en ny drejning. Det kan nemlig ikke bevises, at der var en ulv

Dyreværnslov er for uspecifik