En drøm der går i opfyldelse

14-11-2017 09:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Copyright Ridehesten.com
Cecilie og Luna vinder søndagens konkurrence i juniorhandling til udstillingen i Herning d. 4-5 november.

Flere tusind hunde var samlet til den årlige internationale udstilling i Herning d. 4-5 november. Jeg havde mine trofaste følgere med, Nellie og Luna, samt min mor. Luna skulle udstilles, og vi skulle sammen deltage i juniorhandling.

Luna er 15 måneder gammel og har deltaget i juniorhandling flere gange. En kleiner münsterländer med massere af energi. Hun er en drømmehund at udstille, fordi hun gør hvad, man siger, men man skal bestemt ikke tage fejl af, hvor stædig hun kan være. Hun er stadig meget ung, og balladen er bestemt ikke blevet mindre. Men det er det, der gør det sjovt, at hun har sine egne særheder, hvilket gør hende mere personlig. Selvfølgelig har vi vores kampe. Eksempelvis om det virkelig er nødvendigt at stå stille, når dommeren kigger. Men hun samarbejder og viser sig på bedste vis, når vi er i ringen sammen.

Danmarks tredjebedste juniorhandler 2017
Søndag i Herning blev vi sammen Best In Show Juniorhandler, hvilket medførte at blive tredje bedste juniorhandler i Danmark 2017 og en plads på det danske landshold. Jeg er så heldig at være blandt de 4, der skal repræsentere Danmark til det årlige Nordisk mesterskab, som i år bliver afholdt i Finland. Jeg var også med på landsholdet sidste år og glæder mig for vildt til at komme afsted igen.

Jeg var med i paraden søndag efter Best In Show, hvor jeg fik overrakt rosetten for årets resultat. Det er en kæmpe oplevelse at deltage og være med i paraden. Det er virkelig stort, og jeg er meget taknemmelig over alt den hjælp og støtte, som  jeg har fået hele vejen dertil.

Det er den bedste følelse, man får, når man er med i juniorhandling. Man kommer udelukkende for at vise, hvad man kan som et team (hund og jeg). Men når man så er mellem de 4 bedste - Det er vidunderligt! Som en drøm der går i opfyldelse.

Copyright Ridehesten.com

Men for mig er det ikke bare det at komme på podiet, der er vigtigt. Det er også rigtig vigtigt, at få anerkendelse  for det store arbejde, man har lagt i at træne sin hund. Det er jo ikke bare en enkelt gang, man har trænet, der er lagt flere timer til side til træning.

Men Herning var ikke ren juniorhandling, Luna vandt juniorklassen og derudover stillede jeg Balder (Kleiner Münsterländer) blev begge anden vinder i sin klasse.

Begge dage hjalp jeg i opdrætsklassen med hvid schweizisk hyrdehund. Lørdag handlede jeg også Joey, en beagle hvalp, som blev 3 bedste hvalpe han. Søndag var jeg i avlsklassen med Spinone, hvor vi blev placeret som BIS4.

Udover de gode resultater har det været en fantastisk tur til Herning med altid gode venner og højt humør. 

/Cecilie Krarup 

Læs også

BLOG: Årets rallyhund 2019

22-11-2019 12:00, af Kimmie Wolsted

Lørdag den 9/11 stod den på årets hund i rally. Min mor og jeg var taget afsted fredag, så vi var klar til selve dagen

BLOG: Udstilling Herning

15-11-2019 12:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Weekenden, d. 2/11-3/11, blev brugt på hundeudstilling i Herning, i hvert fald for mit vedkommende

BLOG: Mine skønne vovser

25-10-2019 08:22, af Kimmie Wolsted

Kimmie er ikke længere den eneste teenager i huset. Hendes border collie er også blevet teenager, og det skal resten af huset lige vænne sig til

TV-indslag fra DKK's udstilling i Vejen

29-07-2011 12:18, af Signe Wiese
TV Syd var forbi årets store hundeudstilling i Vejen - se indslaget her

WebTV: Nyt på hunden.dk

17-02-2011 11:34, af Anne Kristine Tollestrup
Nu kan du se eller gense Best in Show-konkurrencen fra weekendens udstilling i Fredericia. Her afholdt Dansk Kennel Klub årets første internationale udstilling.

NOSTALGI: Ærligt dommerreferat

15-07-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi bringer her et ærligt referat fra DKK’s internationale udstilling i Aalborg 18-19 oktober 1969 af dommer Alexander Krasilnikoff

Se de skønne hunde på Bornholm her!

19-08-2018 14:19, af Marie Helene Rigård Rohleder

Så er der flere dejlige stemningsbilleder fra DKK's internationale udstilling på Bornholm. 

Simon Christensen: Udstillingen på Bornholm står mit hjerte nært

18-08-2018 10:53, af Marie Helene Rigård Rohleder

Siden 2003 har Simon Christensen været fast mandskab på alle DKK’s hundeudstillinger. Men for den indfødte bornholmer er udstillingen på solskinsøen den bedste.

Cecilies sidste dans

06-10-2018 20:04, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag drager Cecilie Krarup mod Tyskland for at gå i ringen som juniorhandler for sidste gang. Vi har modtaget dette indlæg fra den dygtige handler

BLOG: Udstilling i Aars

18-10-2019 12:37, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

For Camille er det ikke kun juniorhandling, der trækker. Hun er også glad for at udstille hunde

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Nathalie bidt, da hun luftede hund

09-12-2019 08:38, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

30. november gik Nathalie Sandra Brandt tur med sin hund i en hundeskov. Det endte dog rigtig galt

Er den mystiske norske hundesyge virkelig mystisk?

09-12-2019 12:00, af Anne Orholt og Bjarke Kirkegaard Nielsen

Eller har vi blot oplevet en stigning i sædvanlige sæsonbetonede symptomer? Angsten for det uforklarlige spredte i sensommeren panik, ikke bare i Norge men også blandt danske hundeejere og i store dele af resten af hundeverdenen, da 43 hunde døde, og yderligere 207 blev syge af uforklarlig blodig diarré og opkast. Læs, hvad der er fake news og fakta i historien om den norske hundesygdom

Sikke mange hvalpe

08-12-2019 09:28, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I England har en hund fået 21 hvalpe, hvilket er verdensrekord ved naturlig fødsel

Smertefuld forsnævring i rygraden

08-12-2019 13:10, af Astrid Gerd Holtet

Store midaldrende hunde er i særlig risiko for at udvikle lumbosacral stenose – en tilstand, der giver et tryk på rygmarven i lændeområdet, og som kan være forbundet med udtalt smerteegene

HUSK DET NU: Hundeposer er skrald

02-12-2019 12:57, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Flere og flere læsere har gjort os opmærksomme på, at hundeposer i stigende grad bliver efterladt i naturen. Nu vil Miljøstyrelsen også gøre noget ved problemet

 

Forskning: Min hund forstår mig

05-12-2019 15:32, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Et nyt studie viser, at hunde kan kende forskel på ord, der næsten lyder ens, skriver New Scientist

Når hundens øre skal dryppes

07-12-2019 15:39, af Astrid Gerd Holtet

Hvordan giver man øredråber til sin hund? Her får du 4 gode råd, der kan hjælpe

Hvorfor skinner hundens øjne i mørket?

04-12-2019 15:00, af Astrid Gerd Holtet

Hundes øjne kan reflektere lyset. Det gør dem bedre til at se, når der ikke er meget lys, og får deres øjne til at skinne, når man lyser på dem i mørket

Sådan undgår din hund dårlig mave