Stjålet hund er hjemme igen

30-07-2013 13:49, af Tine Luther
En yorkshire terrier blev i lørdags stjålet foran et supermarked på Fyn. I formiddags blev den fundet og genforenet med sin familie.
Copyright Ridehesten.com
Den stjålne hund er af racen yorkshire terrier. (Modelfoto: Shutterstodk)

Den 2 ½ år gamle yorkshire terrier Blopper forsvandt i lørdags ved Netto i Otterup på Fyn. Billeder fra overvågningskameraer viste, at det tilsyneladende var en ældre mand, som tog hunden med sig. I formiddags dukkede den lille hund pludselig op i den lille landsny Uggerslev. Her var han blevet sat af og havde søgt ind i en have, hvor der opholdt sig en hund. Hundens ejer gav sig straks til at forske i, hvem der kunne mangle den lille terrier, og nogen, der kendte nogen, vidste, at Nanna Andersen, Gundstrup, savnede Blopper. Nu er han genforenet med sin familie, som naturligvis er ovenud lykkelig. Bloppers navneskilt var pillet af, da han blev fundet, men han var selv i god behold. Kilde: fyens.dk

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hunde forgiftet i Næstved

18-10-2020 09:16, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Et skræmmende opslag går netop nu sin gang på Facebook. Opslaget fortæller om flere hunde, der er døde af, hvad man regner med er, forgiftninger i Næstved

Av for dælen – Stakkels hund

10-10-2020 09:06, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

På Facebook fortæller Bygholm Dyrehospital om en usædvanlig patient forrige weekend. Heldigvis endte det hele godt

Grusomt: Raska en af de misbrugte norske hunde

06-10-2020 15:14, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Den enorme sag om sexmisbrug af hunde bliver ved med at chokere. Her får I historien om Raska, der er en af de misbrugte hunde

Skal man vaske hænder, når man har klappet sin hund

13-10-2020 12:17, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag udtalte to professorer til tv2.dk, at man skal vaske sine hænder, når man har klappet sin hund. Men har de egentlig ret? Få DKK’s holdning til dette her

2 ud af 3 hvalpe bliver syge i deres første leveår

13-10-2020 08:03, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er forskellige symptomer, der sender hvalpene til dyrlægen. Men ofte skyldes dyrlægebesøget problemer, som hvalpeejeren med den rette viden nemt kan forebygge derhjemme

Norge: Stort sexmisbrug af hunde trækker tråde til Danmark

23-09-2020 19:08, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En stor sag om seksuelt misbrug af hunde er netop nu ved at blive trevlet op i Norge. Indtil nu er 10 mænd anholdt i den uhyggelige sag, der også bliver efterforsket i Danmark

Når tingene kikser...

12-10-2020 12:00, af Elisabeth Schrøder

“Make new mistakes with your next dog” -  “Lav nye fejl med din næste hund”.

Hvorfor humper min hund alt og alle?

22-12-2016 13:46, af Kasper Larsson
Når din hund humper en fremmedes ben, er det ofte anledning til en meget akavet stemning. Det er en adfærd, mange hundeejere gerne vil være foruden

Dyrenes Beskyttelse utilfredse med dom

15-10-2020 09:16, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En dom i en dyreværnssag har igen fået Dyrenes Beskyttelse til at kalde dommene på området for milde

Cani-hvad-for-noget??

09-10-2020 12:33, af Karoline Sidelmann Brinch

Jeg er canicrosser og ”K9-biathlet”... eller rettere sagt: Jeg OG Frida er! – for tror det er en af årsagerne til at jeg, og flere og flere andre hundeejere, er bidt af disse sportsgrene: Det handler om fællesskab og aktiviteter sammen med din hund – og med andre løbere. Man får rørt sig samtidig med at hunden både får motion og brugt ”de små grå” - bliver udfordret på balance, koordination og samarbejdsevner. Og så er det først og fremmest bare supersjovt