Spændende fyraftensmøde om allergi hos hund

09-02-2017 11:50, af Kasper Larsson
Du får nu muligheden for at blive klogere på allergi hos hund – hvad end det er foderallergi, lagermider eller noget helt tredje, din hund er allergisk overfor

Allergi er et udbredt problem hos hunde, og det er årsag til en lang række gener hos vores firbenede bedstevenner. Det rejser også en masse spørgsmål for os som ejere; Hvad må min hund med foderallergi overhovedet indtage? Er færdigfoderet alsidigt nok? Hvis jeg selv vil stå for sammensætningen af foderet, hvad gør jeg så? Hvordan slipper jeg af med husstøvmider? Hvordan finder jeg ud af, om min hund har allergi? Disse og mange andre spørgsmål kan du få besvaret på den spændende foredragsaften torsdag den 23. februar fra kl. 19-21 på Hudklinik for Hund og Kat, Kongevejen 159, Virum. Der vil være besøg fra dyrlæge Chelina Klehr fra foderfirmaet Hills, som vil fortælle om de forskellige relevante huddiæter. Sammen med dyrlæge Lene Boysen, vil de to beskrive de forhold, man skal tage højde for hos en hund med allergi. Til foredraget vil der blive serveret hjemmebag og kaffe i pausen, og deltagelsen er ganske gratis. Tilmeldingen er bindende og vil foregå efter først-til-mølle-princippet. Tilmelding skal ske via mail til: info@dyrlaegeboysen.dk

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Galgo død under DM

05-07-2020 12:03, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I dag er der DM i lurecoursing i Nørresundby. Et mesterskab, der desværre er blevet overskygget af en rigtig trist episode

Hunde-Danmark siger farvel til Lene Sunzenauer

03-07-2020 06:43, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi har modtaget dette fine mindeord over Lene Sunzenauer, der i den grad må siges at have været et passioneret hundemenneske

Fredagsquiz: Hvem er jeg

03-07-2020 12:58, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Her får du et billede af en hund, og så skal du gætte racen

Hundens sikre sommer: 8 tips fra dyrlæge

06-07-2020 09:22, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En indbydende sø, en sprød majskolbe eller en kølig ispind kan være svært at modstå en varm sommerdag både for mennesker og dyr. Desværre er det også noget, der kan gøre alvorlig skade på hunde og ødelægge deres sommer på et splitsekund, hvis ejeren ikke er vågen. Her lister dyrlæge hos Agria Dyreforsikring en række skader, man kan forebygge, og hvad du bør holde øje med over sommeren

Horsens: Chihuahua trukket til døde bag knallert

05-07-2020 11:20, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En frygtelig historie udspillede sig i fredags i det centrale Horsens, hvor to knallertkørere kommer ræsende gennem Horsens’ gader

Lise-Lotte Christensen: Stop, bare stop

25-06-2020 11:45, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Adfærdskonsulent i DKK Lise-Lotte Christensen så Kontant i går, og hun har en klar opfordring til alle

Må min hund spise ærter?

03-08-2017 13:25, af Anne Ekenberg

Foråret og sommeren er højsæson for ærter fra vores egne haver. Vi elsker dem – især selve ærten, men mange synes også godt om bælgen, hvis man har fjernet den seje hinde indeni.  Det hele kan heldigvis også spises af vores hunde.

Hvad sker der når tæven kommer i løbetid?

25-08-2018 10:15, af Astrid Gerd Holtet

Når tæven kommer i løbetid, bliver hendes krop klar til en parring og en efterfølgende drægtighed. I løbetiden sker der en masse ændringer i tæven både fysisk og mentalt – og vi ser her lidt nærmere på, hvad det er der sker i ugerne omkring tævens ægløsning

Cambodiansk provins forbyder spisning af hunde