Vivian Birlie: Jeg modtog et dejligt brev

14-09-2018 15:22, af Vivian Birlie

Elena Nielsen hjalp sin hund, Vickey, af med tilbagevendende stærke smerter i analkirtlerne efter at have fulgt nogle råd fra min bog. Her kan du læse brevet og lære samme trick

Copyright Ridehesten.com

Det er altid dejligt at modtage gode breve fra tilfredse læsere. Her skal du få lov at læse et brev, jeg modtog. Længere nede vil jeg give dig samme råd, som Elena Nielsen brugte.

Jeg vil gerne fortælle om min elskede hund. Jeg blev rigtig glad over, at kunne hjælpe hende via den fantastiske bog, Tryg og tilfreds, som er nem at gå til. Vicky bliver 5 år her i september. Jeg adopterede hende fra Bosnien, og hun er et ægte smukt gadekryds. I begyndelsen var hendes afføring løs, og hun havde ofte diarre, så derfor blev sekretet fra hendes analkirtler ikke presset ud via afføringen, som det skal. Flere gange var hun til dyrlæge og fik analkirtlerne tømt. Problemet kom desværre hurtigt igen og igen og hver gang lige så slemt, også selvom hendes afføring blev bedre med tiden. Bare det at høre hende skrige så højt hos dyrlægen, gjorde ondt i min sjæl, synes hun havde været nok igennem allerede. 

Copyright Ridehesten.com

Første gang jeg skulle forsøge mig med bogen og punktet for analkirtler, var hun meget hævet ved kirtlerne og bed sig konstant ved halen med efterfølgende store sår. Jeg masserede punktet for analkirtler, og der gik ikke mange minutter før det begyndte at lugte rigtig fælt fra analkirtlerne, og der kom en masse lugtende sekret ud. Jeg havde fået en tid ved dyrlægen, som jeg aflyste, da problemet forsvandt.  De efterfølgende 3 dage blev jeg ved med at massere punktet med lidt pauser ca. 10-15 minutter, 2 gange dagligt, morgen og aften. Derefter et par gange ugentligt. Nu giver jeg hende 1 gang ugentlig, som hun nyder - og der har ikke været noget at komme efter siden jeg straks, da jeg modtog bogen, gik i gang med hende.

Hun er også blevet meget mere glad, da hun ikke har de smerter mere, som hun led meget under.
Kærlig hilsen Elena

Punktet som Elena brugte på Vickey, ses på billedet, og er bare et af de 43 gode punkter, der kan hjælpe hunden med de mest almindelige lidelser.

Punktet sidder på indersiden af hælen på bagpoterne. Massér et par minutter på hver pote flere gange dagligt.

Copyright Ridehesten.com

 

Vivian Birlie er hunde-zoneterapeut, underviser og forfatter. Hun er udkommet med Tryg og tilfreds (Gyldendal), som er en guide med hjælp, gode råd og tips til hundeejere. Hos os giver hun de gode råd videre. Mere info på Facebook: sano canis – zoneterapi til hunde og www.sanocanis.dk hvor du også kan læse om uddannelsen til hunde-zoneterapeut.

Læs også

Har din hund eller kat øjenproblemer, så se her

16-05-2019 08:09, af Vivian Birlie

Forfatter og institutejer af Sano Canis, Vivian Birlie, giver et råd om øjenproblemer fra sin bog Tryg og tilfreds, som er udkommet på Gyldendal

Zoneterapi får accept af forsikring

06-03-2019 15:04, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Snart bliver det muligt at få dækket zoneterapi til sin hund af forsikringen. Vivian Birlie står bag sammenslutningen, som har gjort det muligt

Zoneterapi reddede Kiwis liv

24-01-2019 08:36, af Vivian Birlie

Vi har modtaget  dette indlæg fra hundezoneterapeut, forfatter og underviser Vivian Birlie. Her fortæller hun om en hund, der fik hjælp til sin allergi gennem zoneterapi

TIP: Når hunden savler eller bøvser

01-08-2018 08:02, af Vivian Birlie

Hundezoneterapeut, forfatter og underviser Vivian Birlie giver her et tip til, hvordan man med zoneterapi kan få hunden til at stoppe med at savle eller bøvse

Tip: Hjælp hunden gennem falsk drægtighed

31-07-2018 14:30, af Vivian Birlie

Vi har atter fået et tip fra hundezoneterapeut, forfatter og underviser Vivian Birlie. Her kan du lære om, hvordan du ved hjælp af zoneterapi kan hjælpe din hund gennem falsk drægtighed

Zoneterapi: Se videoen om painkillers

19-06-2018 08:36, af Vivian Birlie

Igen har zoneteraput Vivian Birlie doneret et lille trick til os. Denne gang handler det om painkillers

Problemer med analkirtlerne?

31-10-2017 12:06, af Astrid Gerd Holtet

Kender du symptomerne på analkirtelproblemer? 

Vivian Birlie: Ørepunktet

09-11-2018 14:29, af Vivian Birlie

Vi har modtaget endnu et indlæg fra hundezoneterapeut, forfatter og underviser Vivian Birlie. Her giver hun et tip om øreproblemer 

Zoneterapi til varme hunde

07-06-2018 08:16, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Zoneterapeut Vivian Birlie giver her et godt tip til at køle hunden lidt ned her i varmen 

Se videoen: Vivian Birlie viser gigtpunkt

09-12-2018 15:00, af Vivian Birlie

Vi har modtaget endnu et indlæg fra hundezoneterapeut, forfatter og underviser Vivian Birlie. Her giver hun et tip om gigt

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Skal bidske hunde fra Møn aflives

22-05-2019 15:05, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

To hunde sidder på en hundepension på tredje måned, mens politiet vurderer, om de skal aflives

Tager hundeloven fokus fra de virkelige problemer?

17-05-2019 11:27, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dyrlæge Lise Rovsing har på Facebook ytret sig negativt om hundeloven efter et besøg af en hund, der var blevet bidt

Hvordan undgår man hot spots?

18-05-2019 11:02, af Astrid Gerd Holtet

I varmt og vådt vejr er risikoen for hot spots høj – men hvad er det egentlig, og hvordan undgår du problemet?

Billederne fra Roskilde er klar

15-05-2019 14:34, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Så er billederne fra weekendens udstilling i Roskilde online. Der er mange, så måske er der også et af dig og din hund

Ny bog: Danske hundeejere skal lære om foder

16-05-2019 15:22, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dyrlæge Therese G. Horsbjerg udgiver i samarbejde med Bacterfield en bog, som skal guide danske hundeejere gennem den store foderjungle

Retrieverklubben var for hurtigt ude

23-05-2019 08:15, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsket om at gøre alt så godt har nu vist sig ikke at lykkes for Dansk Retriever Klub, da en specialklub ikke kan holde skue for alle racer. Derfor er skuet på Hundedagene på Rosenholm slot igen begrænset til retrievere

Skue for alle racer på Rosenholm Slot

22-05-2019 08:41, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hundedagene på Rosenholm Slot kan nu præsentere et skue for alle DKK hunde. Det er Dansk Retriever Klub, der arrangerer

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.