Må min hund spise jordbær?

16-07-2017 10:07, af Anne Ekenberg

Jeg går ofte tur på en skøn natursti. Tidligere var det en jernbanestrækning, men for mange år siden blev den nedlagt, og i dag har mennesker og dyr glæde af den. På denne tid af året myldre det frem med skovjordbær. Som små røde perler lyser de op i alt det grønne, og jeg elsker at plukke af dem, når jeg med egne øjne kan se, at de modne. Og mine hunde elsker dem også, men må de egentlig få dem?

Copyright Ridehesten.com

I takt med at alt modnes i haven, på buskene og på træerne, vil Hunden.dk dagligt fortælle om en frugt eller en grønsag, som din hund enten må få eller ikke må få. Og selv om det måske synger på sidste vers med de friske jordbær, lægger vi for med dem.

Heldigvis må din hund godt få jordbær, men skal de være friske og rene. Frosne jordbær, som er tøet op, har din hund ikke godt af, da de kan være inficeret med bakterier. Syltede jordbær eller jordbær, som på anden måde er tilsat ekstra sukker, skal din hund heller ikke have, da den bør holde den slanke linje. At give din hund jordbær dyppet i chokolade, er heller ikke godt, da chokolade – især mørkt chokolade – kan være skadeligt for din hund.

Når du giver din hund et jordbær eller to, styrker du din hunds immunforsvar og sinker aldringsprocessen. Og skulle din hund være overvægtig, er jordbær såmænd en glimrende godbid som erstatning for de mere fedt- og sukkerholdige af slagsen.

Kilde: akc.com

Læs også

Flot hundearbejde, imponerende jordbærkage og køligt sommervejr

23-06-2018 08:00, af Siri Renée

De fine varmegrader var skiftet ud med blæsevejr og sølle 15 grader da konkurrencen for alvor gik i gang i dag. Der blev trukket lag på lag på lag af tøj på, og vi så endda hunde med ulddækkener

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

HJÆLP: Hvalp stukket af efter ulykke

18-11-2019 10:06, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En voldsom bilulykke søndag medførte, at en 12 uger gammel alaskan malamute hvalp stak af, og den er stadig ikke fundet

YES! Nala er fundet

19-11-2019 05:46, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Mandag klokken 23.00 blev Nala fundet

Sådan blev Nala fundet

19-11-2019 14:40, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

36 timer. Så længe var den 12 uger gamle hvalp Nala på flugt efter en ulykke. Her får du hele historien om eftersøgningen og hvor og hvordan hun blev fundet

7 grunde til at sove med hunden

12-11-2019 09:19, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det blæser udenfor, og man har mest lyst til at putte sig under dynen. Men er det egentlig en god ide at tage hunden med sig under dynen?

Dyreværnet jubler

13-11-2019 08:36, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I sagen om de to serbiske shih-tzu hvalpe er der nu godt nyt for hundene og for Dyreværnet

Militærhund fik guldtand

14-11-2019 15:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Torsdag skulle dyrlæge Torben Lindbjerg sætte en guldkrone på en af forsvarets hunde. Her kan du se, hvordan det gik

Tina er for alvor gået i hundene

14-11-2019 08:43, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det lå ikke i kortene, at hunde skulle fylde næsten alt i Tina Andersens liv. Men sådan er det blevet. Vi følger op på, hvordan det er gået hende, siden vi mødte hende tilbage i marts

Lea Nor: Kiddo blev min healer

14-11-2019 12:51, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Da Lea Nor anskaffede sig en border collie var planen, at de skulle konkurrere sammen. Kiddo var dog en helt anden slags hund, og det har sat spor i Lea Nor

6 gode råd, hvis din hund bliver ramt af en bil

10-11-2019 11:13, af Astrid Gerd Holtet

Hvad gør du, hvis uheldet er ude og din hund bliver ramt af en bil?

Vand i hovedet hos hunde

16-11-2019 12:10, af Astrid Gerd Holtet

Vand i hovedet, også kaldet hydrocephalus, er en tilstand hvor hunden har for meget hjernevæske i hjernen, og tilstanden kan være medfødt eller udvikles som følge af andre problemer