Heltehunden Whisky med de ni liv: Afsnit 1: De skæve ben

14-10-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Whisky er en ganske særlig hund. Selvom han kun er to år, har hans ejer Amanda Madsen allerede brugt en mindre formue på operationer og lignende. Det er der en ganske særlig grund til. Følg vores lille serie om Whisky her i efterårsferien

Copyright Ridehesten.com
Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi møder Whisky og hans ejer Amanda Madsen i den yderste del af Esbjerg. Der hvor den jyske vestkyst rækker ud mod Fanø og Harwich. Der hvor Svend Wiig Hansens fire hvide mænd spejder mod horisonten i Vesterhavet.

Pt. bor de på en campingplads, hvor Amanda er ved at uddanne sig til receptionist. Det er snart tre år siden, Amanda købte den energiske engelske springer spaniel, som kom til familien i den spæde begyndelse af 2017.

– Jeg har altid haft hund. Før Whisky havde jeg en chihuahua og en puddel. Da chihuahuaen døde, ville jeg gerne have en ny hund til at holde min gamle puddel ved selskab, fortæller Amanda Madsen.

Valget faldt altså på whisky, som straks viste sig at være en glad og god hund, som dog havde nogle udfordringer.

– Det var desværre ikke verdens bedste opdrættere, jeg havde købt ham hos. Det viste sig, at han var bange for mennesker og for sin egen skygge, så jeg gik i gang med at træne ham op, husker hun.

Efter noget tid begyndte Whiskys ben at blive skæve og deforme.  

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

– Jeg kan huske, at jeg blev forskrækket, men jeg tog til dyrlæge med ham. Dyrlægen fortalte, at det kunne skyldes fejlernæring på hvalpestadiet. Whisky fik skinner på benene, og det endte med, at de rettede sig ud.

– Og så var vi ellers klar til at erobre hele verden sammen, troede jeg, men jeg skulle blive rigtig meget klogere, fortæller hun, mens Whisky ihærdigt forsøger at hoppe op i hendes skød.

Læs også

Heltehunden Whisky med de ni liv: Afsnit 5: Angst og behandling

18-10-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Whisky er en ganske særlig hund. Selvom han kun er to år, har hans ejer Amanda Madsen allerede brugt en mindre formue på operationer og lignende. Det er der en ganske særlig grund til. Følg vores lille serie om Whisky her i efterårsferien

Heltehunden Whisky med de ni liv: Afsnit 4: Heltehunden

17-10-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Whisky er en ganske særlig hund. Selvom han kun er to år, har hans ejer Amanda Madsen allerede brugt en mindre formue på operationer og lignende. Det er der en ganske særlig grund til. Følg vores lille serie om Whisky her i efterårsferien

Heltehunden Whisky med de ni liv: Afsnit 3: Pinden og bylden

16-10-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Whisky er en ganske særlig hund. Selvom han kun er to år, har hans ejer Amanda Madsen allerede brugt en mindre formue på operationer og lignende. Det er der en ganske særlig grund til. Følg vores lille serie om Whisky her i efterårsferien

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

HJÆLP: Hvalp stukket af efter ulykke

18-11-2019 10:06, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En voldsom bilulykke søndag medførte, at en 12 uger gammel alaskan malamute hvalp stak af, og den er stadig ikke fundet

YES! Nala er fundet

19-11-2019 05:46, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Mandag klokken 23.00 blev Nala fundet

Sådan blev Nala fundet

19-11-2019 14:40, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

36 timer. Så længe var den 12 uger gamle hvalp Nala på flugt efter en ulykke. Her får du hele historien om eftersøgningen og hvor og hvordan hun blev fundet

7 grunde til at sove med hunden

12-11-2019 09:19, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det blæser udenfor, og man har mest lyst til at putte sig under dynen. Men er det egentlig en god ide at tage hunden med sig under dynen?

Dyreværnet jubler

13-11-2019 08:36, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I sagen om de to serbiske shih-tzu hvalpe er der nu godt nyt for hundene og for Dyreværnet

Militærhund fik guldtand

14-11-2019 15:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Torsdag skulle dyrlæge Torben Lindbjerg sætte en guldkrone på en af forsvarets hunde. Her kan du se, hvordan det gik

Tina er for alvor gået i hundene

14-11-2019 08:43, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det lå ikke i kortene, at hunde skulle fylde næsten alt i Tina Andersens liv. Men sådan er det blevet. Vi følger op på, hvordan det er gået hende, siden vi mødte hende tilbage i marts

Lea Nor: Kiddo blev min healer

14-11-2019 12:51, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Da Lea Nor anskaffede sig en border collie var planen, at de skulle konkurrere sammen. Kiddo var dog en helt anden slags hund, og det har sat spor i Lea Nor

6 gode råd, hvis din hund bliver ramt af en bil

10-11-2019 11:13, af Astrid Gerd Holtet

Hvad gør du, hvis uheldet er ude og din hund bliver ramt af en bil?

Vand i hovedet hos hunde

16-11-2019 12:10, af Astrid Gerd Holtet

Vand i hovedet, også kaldet hydrocephalus, er en tilstand hvor hunden har for meget hjernevæske i hjernen, og tilstanden kan være medfødt eller udvikles som følge af andre problemer