Cecilie Krarup: Hemmeligheder og store planer

17-08-2018 15:00, af Cecilie Krarup

Cecilie Krarup er vores fast blogger her på hunden. Hun er selvfølgelig også afsted til udstillingen på Bornholm i denne weekend. Her er hendes seneste blogindlæg

Copyright Ridehesten.com
Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er et stykke tid siden jeg har skrevet sidst, men jeg er klar til at skrive meget meget mere. Jeg har i sommerferien brugt tiden på hemmelige ting, som jeg offentliggør inden for kort tid. Jeg glæder mig som et lille barn til at fortælle jer det!

Jeg har brugt meget af min ferie på gode lange gåture i Faxe kalkbrud, Stevns klint og i vores lokalområde i Nordsjælland. Der er en ting jeg har indset, jeg er dybt taknemlig for. Hundeverden er fyldt med vidunderlige personer, personer der for mig er som en familie. En ekstra stor familie, som altid er klar til at hjælpe hvis man har brug for det.

Jeg er glad for alle de personer jeg har mødt, lært at kende og dem som er blevet en stor del af mit liv. Om man kender hinanden eller om man kender dem igennem nogle, deler vi sammen en kæmpe livsstil - nemlig vores hunde, om man hjælper hinanden også selvom det er på tværs af landegrænserne.

Jeg har mange fremtidsplaner for tiden. Jeg er netop startet 3. og sidste år på handelsgymnasiet. Derudover er jeg begyndt at tage de forskellige kurser indenfor DKK, så jeg forhåbentlig kan udleve min drøm om en ringtræneruddannelse, så jeg kan lære andre om denne vidunderlige hundeverden.

Men nærmeste plan er DKK internationale udstilling på Bornholm denne weekend. Jeg skal afsted med min trofaste følgesvend Luna, og så har vi vores mor med - vi klarer nok ikke en udstilling uden hende.

Jeg håber, at se en masse dejlige mennesker i weekenden, held og lykke til alle! Og husk - I tager den bedste hund med hjem hver især, uanset hvilken bedømmelse den får.

Læs også

BLOG: Nu går turen til EDS

14-06-2019 08:05, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

I dag drager Camille mod European Dog Show i Østrig, hvor hun skal repræsentere Danmark i juniorhandling. I dette bogindlæg kan du læse om hendes tanker forud for den store oplevelse

BLOG: En tur til Roskilde

03-06-2019 08:35, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Anden weekend i maj stod på hundeudstilling i Roskilde. Den var en god weekend med god stemning og hele molevitten

BLOG: Til rally i Roskilde

24-05-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Så er det igen blevet Kimmie Wolsteds tur til at blogge for hunden.dk, og som sædvanlig er det spændende læsning

Blog: Travl Cecilie klar til Fredericia

09-02-2018 16:16, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen

Dansk juniorhandler til tops på MyDOG

10-01-2018 09:37, af Marie Helene Rigård Rohleder

Den danske juniorhandler Ida Victoria Skodborg gik hele vejen og sluttede af med at vinde juniorhandling om søndagen på den svenske hundeudstilling MyDOG sidste weekend

28 dygtige juniorhandlere

23-06-2019 08:12, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lørdag stillede hele 28 juniorhandlere til start ved konkurrencen, der blev en svær opgave for den australske dommer

Det danske landshold på tur til Nordisk Mesterskab

05-12-2017 14:22, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Tilfreds Camille missede finale

05-01-2019 11:47, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I sin første udenlandske konkurrence lykkedes det ikke årets juniorhandler 2018 at gå videre til finalen 

Tilbageblik på år 2017

03-01-2018 15:50, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen

 

Nyt fodertilskud til hunde med dårlig mave

09-08-2017 13:52, af Anne Ekenberg

Scanvet har udgivet en ny serie af produkter, som hjælper hunde og katte med uro i maven til at genvinde roen. Diapaste og Diapro PLUS hedder de to produkter, som begge fås hos dyrlægen. Hunden.dk har snakket med dyrlæge Ann Cecilie Larsen fra Scanvet.

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Anklage: Betjent angreb kollega med hund

18-06-2019 09:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En betjent i Københavns Politi er under mistanke for at have udsat en kollega for et hundebid, viser aktindsigt fra Rigspolitiet

Lille hund på bagsædet kan ramme som en hest

12-06-2019 15:15, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er ikke et lovkrav i Danmark, at hunde skal være fastspændt eller i bur under bilkørsel. Men kolliderer du med 90 km/t kan en lille hund på 6 kg ramme de foransiddende med en vægt svarende til 700 kg.

Tyve, vogt jer! Lulu er i byen

22-06-2019 11:16, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lulu er en af de racer, der ikke findes så mange af i Danmark. Hun er en polski owczarek podhalanski, en race, der findes cirka 30 af i landet

 

Hundevæddeløb ikke et problem i Danmark

18-06-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Efter nyheden fra England om, at hundevæddeløb sidste år kostede 1000 hunde livet, og at flere derfor ønsker sporten forbudt, tog vi en snak med en dansk repræsentant for sporten

Rørende gensynsglæde ved Ring 7

23-06-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Som opdrætter er det altid lidt svært at give sine hvalpe videre. Det er det også for Kate Frederiksen, der har opdrættet groenendael siden starten af 90’erne. I Vejen mødte hun en af sine hvalpe

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Må min hund spise jordbær?

16-07-2017 10:07, af Anne Ekenberg

Jeg går ofte tur på en skøn natursti. Tidligere var det en jernbanestrækning, men for mange år siden blev den nedlagt, og i dag har mennesker og dyr glæde af den. På denne tid af året myldre det frem med skovjordbær. Som små røde perler lyser de op i alt det grønne, og jeg elsker at plukke af dem, når jeg med egne øjne kan se, at de modne. Og mine hunde elsker dem også, men må de egentlig få dem?

Shyloch Statement gjorde det igen

22-06-2019 18:50, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Norske Helge Kvivesen og hans Shyloch Statement tog for anden dag i træk BIS 1 i Vejen

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

28 dygtige juniorhandlere

23-06-2019 08:12, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lørdag stillede hele 28 juniorhandlere til start ved konkurrencen, der blev en svær opgave for den australske dommer