Cecilie Krarup fortæller om sit værste mareridt

11-06-2018 14:49, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her vil hun skrive om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger. Denne gang fortæller hun om en oplevelse, der kan kræve en pakke cleenex at læse

Copyright Ridehesten.com

Jeg vil gerne åbne op for mit værste mareridt. 1½ år med mange rutscheture og hvor man har følt sig som verden dårligste hundeejer.

I april måned måtte jeg tage enhver hundeejers sværeste beslutning. Nellie er desværre ikke blandt os længere og jeg savner hende hver dag i mit liv. Der er utroligt tomt uden hende. Jeg er nu klar til at fortælle hvordan jeg har oplevet det sidste halvandet års mareridt.

I sommeren 2012 fik vi B-kuldet, de skønneste hvalpe og én af dem var min. Jeg fik Nellie i konfirmationsgave, hun var min helt egen, og jeg stod selv for træningen, børstningen, aftenfodring og gåturene med hende.

Vi kaldte hende ”Born To Be Wild” i troen på, at hun blev en dejlig stille og rolig hund. Så dum man nu kan være. Nellie blev teenager. Vi skulle begge lære, hvordan det skulle håndteres, men vi gjorde det sammen. Jeg tænker tit på min mor, der igennem mange år, har stået på sidelinjen og følt sig stolt over os. Jeg var selv helt vildt stolt! Vi klarede den altid sammen, om vi end tabte eller ej, sejrede vi altid på grund af det vi havde gjort sammen. Det var det vigtigste. Og trods vores mange kampe i udstillingsringen opnåede vi sammen en masse gode resultater i både Danmark og udlandet.

Copyright Ridehesten.com

 

Sygdommen
Som årene gik, blev jeg mere og mere tæt knyttet med hende. For mig var hun ikke blot en hund, men en kæmpe del af familien og min hverdag. Nellie var en speciel hund, som havde sine sære sider, såsom at løbe hver gang der blev tændt op i grillen. Nellie har igennem svære tider altid kunne få et kæmpe smil på mine læber. Hun har lært mig, at man skal følge sine drømme, for man kan sagtens nå dem, hvis man ønsker det. Uden Nellie havde jeg ikke været den person, som jeg er i dag.

Men Nellie fik desværre allergi i efteråret 2016.  Hun mistede hår rundt om øjnene, hun kløede over hele kroppen, fortykkelse i huden og hun fik betændte sår over hele kroppen jævnligt.

Hun fik en priktest for, at vi kunne se, hvilken form for allergi hun havde - støvmideallergi. Os i gang med støvsugeren hver dag og vask af hende en gang om ugen, for at vi kunne sikre os de bedste forhold for hende. Alt hvad der hed tæpper røg ud, møbler blev skiftet til skindmøbler og sengepladsen blev pludselig forbudt i håbet om det kunne hjælpe med at holde allergien nede.

Copyright Ridehesten.com

Vi gik i gang med det ene vaccineprogram efter det andet, men uden held. Hver gang man startede noget nyt op, skulle det testes i 3 måneder for at se om der skete en forskel, så det var en lang proces at komme igennem.

Men efter utallige forsøg med forskellige former for medicin og hudbetændelse hver anden måned som krævede penicillin. Store betændte sår, der skulle renses og tørres hver dag. Der måtte jeg erkende, at min hund ikke havde drømmetilværelsen. Jeg ville ønske, hun kunne fortælle mig, hvordan hun havde det, for jeg ville hende kun det bedste. For mig var det vigtigt, at hendes liv var værdigt. Jeg kunne ikke holde ud, at se hende på den måde mere.

Jeg ved, at der hvor hun er nu er hun smertefri. Hun render rundt med et glas gode hundekiks og er den smukkeste hund af dem alle. Hun vil være savnet for altid langt inde i mit hjerte, hvor hun aldrig forsvinder.

Info

Cecilie Krarup

Første Barn og Hund konkurrence som 3-årig i 2003

Bedste juniorhandler i Newfoundlandklubben 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016

Nr. 4 i Sydskånsk Kennelklubs mesterskab i 2015

Repræsenterede Danmark i Nordiske Mesterskaber i 2016

Vandt blandt andet juniorhandling på Bornholm i 2017 med Luna, som hun selv har trænet op

Læs også

Cecilie Krarup: Hemmeligheder og store planer

17-08-2018 15:00, af Cecilie Krarup

Cecilie Krarup er vores fast blogger her på hunden. Hun er selvfølgelig også afsted til udstillingen på Bornholm i denne weekend. Her er hendes seneste blogindlæg

1 forfatter, 2 hunde og 1000 skævheder

20-04-2018 14:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Per Lau Jensen er hans fulde navn. På nettet kendes han bedst under navnet pjoklederen, der udgyder sine besværligheder, glæder og samtaler med sin hund på Facebook. Vi mødte forfatteren til en lille snak

Cecilie Krarups oplevelser i Fredericia

20-02-2018 15:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen. Denne gang fortæller hun om sine oplevelser på årets første hundeudstilling i Fredericia og ser frem mod show of winners

Blog: Travl Cecilie klar til Fredericia

09-02-2018 16:16, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen

Søndagens Juniorhandler mesterskab afgjort

14-08-2016 15:45, af Tonya Bille Nielsen
Så åbnede søndagens store ring I Rønne på Bornholm – og i dag var Juniorhandling først på programmet.

En drøm der går i opfyldelse

14-11-2017 09:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Søndagens særlige sejre

18-06-2018 08:53, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Selvom både Michael Kristensen og Cecilie Krarup har stået øverst på sejrsskamlen før, var søndagens sejre i henholdsvis Best In Show og Juniorhandling noget særligt for dem begge

Juniorhandler Cecilie er klar til hundeudstilling i Ballerup (video)

23-09-2017 14:28, af Marie Helene Rigård Rohleder

Til weekendens DKK hundeudstilling i Ballerup skal 16-årige Cecilie Krarup udstille den etårige kleiner münsterländer, Luna,  i juniorhandling, og her er det vigtigt at parret løber som et team

Tilbageblik på år 2017

03-01-2018 15:50, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen

 

Nyt fodertilskud til hunde med dårlig mave

09-08-2017 13:52, af Anne Ekenberg

Scanvet har udgivet en ny serie af produkter, som hjælper hunde og katte med uro i maven til at genvinde roen. Diapaste og Diapro PLUS hedder de to produkter, som begge fås hos dyrlægen. Hunden.dk har snakket med dyrlæge Ann Cecilie Larsen fra Scanvet.

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Jarnved advarer hundeejere efter næsten fatal fejl

16-08-2018 13:58, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Adfærdsbehandler og træningsinstruktør Irene Jarnved fik sig mandag noget af et chok, da hendes hund efter et maveonde spiste kantbånd fra bilen. Nu advarer hun andre hundeejere

Titertest – hvad er det?

13-08-2018 08:20, af Astrid Holtet

Titertest tilbydes hos flere og flere dyrlæger rundt omkring i landet – men hvad måler de egentlig?

Nej tak, servicehund forbudt

16-08-2018 08:44, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Frank Loklindt Sørensen er for tiden indlagt på Psykiatrisk Hospital i Risskov med en psykose. Derhjemme har han god hjælp af sin servicehund. Den er dog ikke velkommen på hospitalet, skriver Aarhus Stiftstidende

Akut betændelse i bugspytkirtel – en smertefuld og livstruende tilstand