BLOG: Vi melder os klar

08-02-2019 20:39, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Nyt udstillingsår, ny hund - Det kan kun blive stort

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Endnu en opgave er afleveret og vi melder nu vinterferie klar herhjemme.

Ferien skal naturligvis bruges sammen med jordens sødeste mennesker – hundefolket! 

I morgen drager vi til Fredericia (Årets første Internationale udstilling), hvor det er Mayzie’s første udstilling. Jeg glæder mig helt enormt til at vise hende frem.

Det skrider godt frem med hende. Hun er i dag 17 uger gammel og fuld af balladenumre. Men hun er også jordens kærligste hund.

Hende og jeg har allerede et godt bånd sammen. Forrige weekend havde vi hende med på udstilling med Luna, selvom hun var en anelse ukurant, var der mange søde mennesker der ville snakke med hende.

Sidste weekend, kørte hende og jeg alene til Fyn, hvor DKK Ungdom holde Juniorhandlerweekend, hvor vi havde den heldige fornøjelse af at måtte deltage, selvom jeg er blevet for gammel til at være juniorhandler. Hun prøvede at sove ude for første gang – og hun var top sej!

Lydighedstræningen skrider også fremad, selvom man skulle tro hun lyttede noget bedre efter med de store ører hun har.

Ellers er hun god til at falde i hendes ører, hvor hun kan formå at lave koldbøtter. Man kan i hvert fald sige, at hun bidrager godt til underholdningen herhjemme. 

Ud over dumboørerne og forkælede Luna, går det rigtig godt. Jeg starter min sidste del af Ringtræner instruktøruddannelsen til maj og glæder mig for vild til at lære noget nyt! 

Læs også

BLOG: Årets først udstilling - nu er udstillingsåret endelig begyndt

15-02-2019 16:20, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille har taget hul på et nyt udstillingsår

BLOG: Dette blev starten på min rally karriere.

01-02-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 4 december 2016 var jeg til mit første rally stævne. Det viste sig ikke at være mit sidste

 

 

BLOG: Snart begynder konkurrencesæsonen

25-01-2019 15:26, af Fiona Wennberg

Denne uge er det Fiona Wennberg, der deler sine fine tanker i vores blog. 

Cecilies sidste dans

06-10-2018 20:04, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag drager Cecilie Krarup mod Tyskland for at gå i ringen som juniorhandler for sidste gang. Vi har modtaget dette indlæg fra den dygtige handler

Juniorhandler Cecilie Krarup er ny blogger for hunden.dk

14-09-2017 14:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er ny fast blogger for hunden.dk. Her vil hun skrive om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Cecilie Krarups oplevelser i Fredericia

20-02-2018 15:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen. Denne gang fortæller hun om sine oplevelser på årets første hundeudstilling i Fredericia og ser frem mod show of winners

Farvel til min bedste ven

02-10-2017 09:19, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Tilbageblik på år 2017

03-01-2018 15:50, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen

 

Blog: Travl Cecilie klar til Fredericia

09-02-2018 16:16, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen

Cecilie Krarup: Hemmeligheder og store planer

17-08-2018 15:00, af Cecilie Krarup

Cecilie Krarup er vores fast blogger her på hunden. Hun er selvfølgelig også afsted til udstillingen på Bornholm i denne weekend. Her er hendes seneste blogindlæg

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Janni Ree kastede stjerneglans over Fredericia

10-02-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Den kendte realitydeltager og tidligere oddsetpige Janni Ree udstillede sin nye mops, Cobra, på udstillingen i Fredericia søndag

Se billederne: Lørdag i Fredericia

09-02-2019 20:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Det har været en dejlig hundedag i Fredericia. Her får du en pose blandede billeder fra dagen

Så er billederne fra Fredericia online

14-02-2019 08:07, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Var du i Fredericia i weekenden, eller vil du bare gerne se, hvordan det så ud, så er billederne nu online

Fredagsquiz: Hvad ved du om cavalier king charles spaniel

15-02-2019 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Så er det igen tid til at quizze lidt

Forstyrret nattesøvn?

12-02-2019 08:27, af Astrid Gerd Holtet

At dele seng med en hund, kan være mindre forstyrrende og mere tryghedsskabende, end at dele seng med et andet menneske – det viser et nyt studie fra USA

Kennel Galaksi fik rørende hæder

10-02-2019 09:50, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I 42 år har Kennel Galaksi eksisteret, og her har man gjort det så godt, at DKK ikke kunne undgå at skulle give dem kennelklubbens opdrætterpris, som er den fineste hæder, man kan få i kennelklubben

En alsidig dommer

09-02-2019 15:44, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hunde- og hestedommer, det er en sjældenhed, men Helle Juul Pedersen er en af dem, der dømmer i begge verdner

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

HUNDEN i postkasserne