BLOG: En fantastisk sommer

13-09-2019 09:04, af Fiona Wennberg

Danmarksmester Fiona Wennberg skriver her om sine flotte resultater i agility denne sommer

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Min sommerferie har budt på en masse fantastisk agilityferie med fantastiske agilitybaner, venner, oplevelser og minder der varer for livet!! Til Junior EO i Schweiz vandt jeg og en finsk junior guld på agility holdbanen. Det var for vildt! Vi var kun os to med tre hunde på holdet, og alligevel leverede vi tre fejlfrie løb. Jeg løb på holdet med både Thiana og Saimi. Udover Junior EO var jeg også til EO i Holland og NAC (Nordic Agility Championships) i Aarhus, Danmark. Til Nordisk vandt vores hold sølv, hvilket også var en rigtig fed følelse. 

Til DM løb jeg Junior med Saimi og en låne border collie Zenna. Saimi blev nr. 2 i mellem, og Zenna nr. 3 i stor. Men jeg løb også individuelt med Thiana til almindeligt DM, altså blandt de voksne. Efter lørdagens springløb, som vi løb fejlfrit, lå vi nr. 10. Da vi så løb fejlfrit på agilitybanen var det en fantastisk følelse. Efter at jeg havde løbet var der ni ekvipager tilbage, og jeg tror aldrig at ni ekvipager har føltes som så lang tid. Da jeg kunne se at de en efter en lavede fejl eller blev disket begyndte det hele tiden at føltes mere og mere uvirkeligt. Da det så gik op for mig, at jeg blev DANMARKSMESTER 2019 var det helt ubeskrivelig fantastisk. 

Nu er der under en uge til at VM (Verdensmesterskaberne) i Finland går i gang og jeg glæder mig helt sindssygt meget. Jeg synes at vi klar, og vi har forberedt os godt. Jeg har både trænet min egen fysik og Thianas. Jeg har set en masse One Mind Dog videoer, og trænet de sidste ting på plads. Vi er klar!! VM 2019 here er come!!!!!!!



Læs også

BLOG: Udstilling i Aars

18-10-2019 12:37, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

For Camille er det ikke kun juniorhandling, der trækker. Hun er også glad for at udstille hunde

BLOG: Mit første DM i agility

27-09-2019 08:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I starten af 2019 begyndte jeg at løbe med Aussiligaen China (China), da hendes ejer havde dårligt knæ. Uden at jeg vidste det, havde vi kvalificeret os til DM i agility junior. Det var mit første DM i agility, og jeg var spændt

BLOG: Træningsweekend for juniorhandlere

20-09-2019 16:10, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Endnu et godt blogindlæg fra Camille Marie, som fortjener at blive læst

BLOG: Mille

08-03-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg fortæller her om sin hund Mille, der ikke længere løber agility, men er en fantastisk hyggehund

BLOG: Min aller bedste ven

21-12-2018 15:00, af Fiona Wennberg

Det er nu blevet Fiona Wennbergs tur til at blogge. Nyd denne fine tekst

BLOG: Snart begynder konkurrencesæsonen

25-01-2019 15:26, af Fiona Wennberg

Denne uge er det Fiona Wennberg, der deler sine fine tanker i vores blog. 

BLOG: 2/4 - godkendt

20-05-2019 08:31, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg har skrevet følgende blogindlæg om årets første store agilitykonkurrencer

BLOG: Stævnet

05-04-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Vi har modtaget dette fine blogindlæg fra Fiona Wenberg. 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sjællandsk dyrehelt: Hunden Frank reddede kvinde fra selvmord på kirkegård

18-10-2019 08:19, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hunden Frank kunne mærke, at noget var galt, da han en sen aften gik tur med sin ejer, og passerede en ensom kvinde på en kirkegård i Slagelse. I al hemmelighed havde hun slugt et glas piller, og var nu i overhængende fare for konsekvenserne. Hunden Frank er nu kåret regional sjællandsk vinder i konkurrencen “Danmarks Dyrehelt 2019”, for hans ihærdige indsats den aften.

 

10 tegn på kræft hos hunde

12-10-2019 10:10, af Astrid Gerd Holtet

Ti vigtige tegn på kræft hos hunde, som du ikke må overse

Forgiftninger: 3 ting du skal passe på om efteråret

13-10-2019 14:04, af Astrid Gerd Holtet

Hvad skal du passe på at din hund ikke spiser, når I begiver jer ud i efterårssolen?  

Norsk sygdom slut

17-10-2019 09:11, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Veterinærinstituttet og Mattilsynet anser nu sygdomsudbruddet i fjeldlandet for overstået

Heltehunden Whisky med de ni liv: Afsnit 2: Tæt på aflivning

15-10-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Whisky er en ganske særlig hund. Selvom han kun er to år, har hans ejer Amanda Madsen allerede brugt en mindre formue på operationer og lignende. Det er der en ganske særlig grund til. Følg vores lille serie om Whisky her i efterårsferien

Hvorfor lugter en våd hund så dårligt?

21-10-2017 11:14, af Astrid Holtet og Bjarke Kirkegaard Nielsen

2019 kan vise sig at blive rekordvåd. Derfor er der nok også mange hundeejere, der får en lidt træls oplevelse i næsen, når de snuser til hundepelsen. Men hvorfor lugter en våd hund så dårligt

Ulv tog hund i hundegård

01-09-2014 14:03, af Tine Luther
En ulv brød ind i en finsk hundegård og tog en af hundene.

Hundeejere er dårlige til at afmåle foderet

19-10-2019 10:06, af Astrid Gerd Holtet

Nyt studie viser at hundeejere er dårlige til at afmåle den rigtige mængde af foder til deres hund – og det kan ende i underernæring eller overvægt

Hvorfor humper min hund alt og alle?

22-12-2016 13:46, af Kasper Larsson
Når din hund humper en fremmedes ben, er det ofte anledning til en meget akavet stemning. Det er en adfærd, mange hundeejere gerne vil være foruden

Neutralisering øger kun risikoen for overvægt hos hanhunde